UtegÄrden -  Mattelekförskolan Solna Stad
UtegÄrden för förskolan under vintertid
Hallen med barnens skÄp i Mattelekförskolan Solna
VÄr utegÄrd
UtegÄrd
Hallen (klÀdskÄp)
Lekrum
TrÀberÀkningsstÀll

Om Mattelekförskolan i Solna

Mattelekförskolan i Solna erbjuder en inspirerande miljö för barn med tvÄ avdelningar och generösa möjligheter till lek i de fina parker som omringar förskolan

En dag pÄ Mattelekförskolan i Solna

VÄr förskola i Solna vÀlkomnar varje dag med förvÀntan och glÀdje. Klockan 09:00 samlas vÄra smÄ Àventyrare för en dag full av lek, lÀrande och gemenskap. Vi tror pÄ att skapa en spÀnnande och inkluderande miljö dÀr barnen kan vÀxa och utvecklas pÄ sitt eget unika sÀtt.

Efter en varm och hjÀrtlig vÀlkomnande stund sÀtter vi kurs mot Àventyren utanför förskolans vÀggar. Varje dag tar vi en gemensam promenad till de vackra parkerna och skogsomrÄden som omger vÄr förskola. Denna dagliga utflykt ger barnen möjlighet att koppla av, leka och utforska naturens underverk.

I parkerna och skogsomrÄdena fÄr barnen möjlighet att upptÀcka och lÀra genom lek. De har chansen att kÀnna pÄ olika texturer, observera naturens fÀrger och former, samt interagera med sina vÀnner i en naturlig och fridfull miljö. Vi tror att denna dagliga utflykt inte bara frÀmjar fysisk aktivitet utan Àven stÀrker barnens koppling till naturen och ökar deras medvetenhet om omgivningen.

Under dessa utflykter integrerar vÄra engagerade pedagoger lekfullt lÀrande genom att stÀlla frÄgor, dela berÀttelser och utforska tillsammans med barnen. Vi uppmuntrar deras nyfikenhet och stöttar deras utforskande resor med en trygg och stöttande nÀrvaro.

Efter en förmiddag fylld med skratt, lek och lÀrande ÄtervÀnder vi till förskolan för att fortsÀtta vÄra Àventyr inomhus. Varje dag pÄ vÄr förskola i Solna Àr unik och full av möjligheter för barnen att vÀxa, lÀra sig och skapa minnen som varar för livet. Vi Àr stolta över att erbjuda en daglig dos av glÀdje och Àventyr i en trygg och stöttande miljö dÀr varje barn fÄr blomstra. VÀlkommen till en dag fylld med spÀnnande upplevelser hos oss!

Hur fungerar inskolningen?

Inskolningen berÀknas ta cirka 2 veckor. Vi anvÀnder oss av förÀldraaktiv inskolning, vilket innebÀr att bÄde barn och en vuxen Àr med under minst tvÄ dagar. Efter dessa dagar Àr barnet sjÀlv pÄ förskolan, beroende pÄ hur inskolning för barnet har gÄtt. Det Àr viktigt att inte ha för brÄttom utan att lÄta inskolningen vara i barnens takt. Genom att som förÀlder vara med i verksamhetens alla moment bÄde inne och ute fÄr ni en inblick i den verksamhet som barnet vistas i större delen av dagen. PÄ sÄ sÀtt kan barn, förÀldrar och pedagoger bygga upp en förtroendefull relation till varandra. Uppföljningssamtal mellan pedagog och förÀlder sker inom en mÄnad efter inskolningsperiod.

Vad för mat erbjuds?

Förskolan serverar frukost, lunch och mellanmÄl. Om ditt barn inte kan Àta all mat pÄ grund av allergi eller religiösa skÀl sÄ kommer det alltid finnas alternativ, men det Àr viktigt att förskolan fÄr den informationen sÄ tidigt som möjligt för att kunna planera med leverantör.

Var finner jag er plan för sÀkerhet och verksamhet

Dessa finns nedladdningsbara ovanför “Synpunkts- och klagomĂ„lhantering” i sidan “För förĂ€ldrar Solna

Var kan jag lÀmna synpunkter/klagomÄl?

LĂ€ngst ner i sidan “För förĂ€ldrar Solna” kan du hitta vĂ„r process för hur du kan lĂ€mna in synpunkter och klagomĂ„l. Det gĂ„r ocksĂ„ att göra direkt i Kontakt

Mattelekförskolan Solna – Telefonnr

+46 73-987 17 54

Athena Kiriakidou Kousi (Rektor)